måndag 5 maj 2014

Vad jag tänkt se vecka 19

"I need you to do this, Chloe!"
Jag mjukstartar - pappa är ff på sjukhus och nu har min mamma som har svår ms åkt på något skit som slagit ut henne GAAAAH - med en förkortad att se-lista. Jag hinner nämligen inte kolla så mycket som jag vill och orkar inte se alltför många dramaserier. Livet...

Men i kväll startar både 24 och Louie och dessa ska jag inte missa. I går hade säsong två av brittiska zombieserien In the Flesh premiär (jag får se om jag pallar se den nu). En ny omgång av australiska The Voice startade också. Nu med Kylie Minogue, will.i.am, Ricky Martin och Joel Madden. Den lär jag orka med...

För er som är ikapp med Masterchef Aus, så sätter säsong 5 igång i dag!  

Veckans tv-serier:
24: Live Another Day - säsongspremiär!
Louie - säsongspremiär!
The Voice Au - säsongspremiär!
Awkward -
att jag fortfarande tittar på Awkward beror på att jag älskar Matty och Jenna. Alla andra är bara för mycket. Mitt hat mot syon finner inga gränser!
Game of Thrones - !!!
Million Dollar Listing: New York - alltså det där spökhuset Ryan hade på marknaden?! Seriöst scary!
Masterchef UK
- hur kan man inte älska brittiska Masterchef?? John & Gregg i mitt hjärta. Jag hejar på *spoiler* unge Jack, maniske Luke och ambitiösa Ping. *spoiler*
Top Chef Canada - *spoiler* Så nu är det tomt på kvinnor i tävlingen, tråkigt nog. Jag hejar nu på Jesse. Han med alla miner. *spoiler*
RuPaul's Drag Race - *spoiler* Bianca och Adore - dessa två MÅSTE gå till final, det bara är så. Och där ska Bianca vinna. Basta. *spoiler*
Ink Master - *spoiler* Heja Halo. Han verkar vara den ende som inte är helt full av skitsnack. *spoiler*
Grimm -
först störde jag mig asmycket på *spoiler* nya grimmen Trouble *spoiler* som kom in nästan som en ny Dawn (Buffy). Men *spoiler* she *spoiler* grows on me!
Nashville - haha, denna såpa! Ett nervöst sammanbrott tar blott ett avsnitt att ta sig igenom. Plus att alla ligger med alla upphöjt till tio, för nu ligger de (läs: *spoiler* Juliette *spoiler*) med sina fiender också! 
Supernatural - den här bakdörrspiloten till Bloodlines... HUR KAN DE KALLA DEN FÖR SPINOFF? Utöver att stackars Jared och Jensen tvingades dyka upp som två gubbar i lådan lite då och då var det ju inget ur Supernatural-versen där! Det här är lika illa som Bones --> The Finder. *tvi*
The Great British Bake Off (streamar) - började se via TV4, missade för många avsnitt pga pappas stroke och ser nu via fulstream. Men där fanns inte säsong ett så jag är på säsong två nu och den där Rob är ju gôrsnygg! Eyecandy och bakning = bra tv.  

I gammelteven/Playkanaler:
Eastbound & Down (SVT2, tisdagar 22.45) -
Fuck yeah, Kenny Powers!
Please Like Me (SVT Flow) -
mitt bästa program just nu. Omöjligt att inte jämföra med Girls, men där Girls känns självupptaget och lite... kallt är PLM... mmhm... FLUFFIGT!
Full Patte (SVT Flow) - lika delar kuddpanik/älsk.
Bletchley Circle (SVT1, söndagar 21.00)
- mja, inte lika tajt den här säsongen, och den fick heller inte en tredje omgång.
Miranda (SVT1, söndagar, 21.45) - en 75/25-serie. Där 75 står för ogillande och 25 för gapskratt. Och de där gapskratten gör att jag ser vidare.
Secrets & Lies
(SVT, måndagar 21.55) - ååå, såna här dramer ger mig sån tokångest. Det får mig att förlora tron på människan och får mig att tro att 99 % av alla människor alltid är mer benägna att tro det värsta om folk i varje given situation.
Djursjukhuset (SVT1, måndagar 20.00) -
Sofia och djur är en strålande kombination. Älskar't! 
Mästarnas mästare (SVT1, söndagar 20.00) - så gôtt med *spoiler* Ravelli! Han är en lysande tv-personlighet, som bjussar på sig själv, alltid är mån om att klappa om de andra och peppa dem, och som får oss alla att dra på smilbanden. Mjölksyran lär tyvärr besegra honom i finalen men mitt hjärta vill tro på honom. Så heja Ravelli! *spoiler*

8 kommentarer:

SaraG sa...

Jag tänkte tipsa om Please like me då jag upptäckte det igår och plöjde igenom alla sex avsnitten men du var förstås a head of me. Älskart och längtar till säsong två!

Millis sa...

Ja, det finns inte ord för hur mycket jag älskar Ravelli i MM. Han verkar vara en snäll människa dessutom och jag tycker det generellt inte kan finnas för mycket snällhet varken i TV eller i det verkliga livet :-)

Anna Thunman Sköld sa...

Sara G: Great minds du vet. Så glad för varje person som upptäcker den! Och du bara glufsade i dig alla avsnitt på en gång! Jag väntar snällt (den här gången) tills de kommit i Flow, hehe.

Millis: Så _himla_ sant! <3

Anonym sa...

kämpa på :) hoppas familjen tillfrisknar snart

Anna Thunman Sköld sa...

Tack snälla V, mamma hamnade på sjukhus i dag, ironiskt nog samtidigt som pappa fick komma hem...

NicklasBoman sa...

jag säger bara VEEP!
(men jag kan väl även säga att jag känner mig halv-skeptisk vad gäller Supernatural spinoffen ... tyvärr. Hoppas dock på överraskning, då det drar igång)

Mia sa...

Det blir ingen spinn-off från Spn (iaf inte den här).

http://insidetv.ew.com/2014/05/08/cw-cancels/

Kan inte påstå att jag är överdrivet ledsen för det. Ge mig mer Mark of Cain-Dean istället!

Anna Thunman Sköld sa...

NicklasBoman: Ja, älskar ju Veep, men har inte orkat. Väntar tills jag fått komma hem igen från dessa sjuka föräldrar. Men då jäklar!

Mia: Ja, såg det! SÅ SKÖNT! Hatade piloten. Tyckte bara att den snyltade på Supernatural-namnet.