onsdag 25 september 2013

Vad jag tänkt se vecka 39

BBC One har premiär för sin nya fantasyserie Atlantis på fredag.
Som jag skrev i inlägget innan, den här veckan är en sinnessjuk premiärvecka och samtidigt är jag sjuk vilket i mitt fall betyder sova mer, se mindre. Men jag ska väl hinna med en del serier ändå. Homeland kommer jag dock att följa i SVT, som visar den en dag efter USA (på måndagar) och Downton Abbey, som inte är så där jetespoilrig tänker jag också se i gammelteven (start 2 november i SVT).

Sen är jag rätt säker på att flera av nedanstående seriepremiärer kommer vara så sopiga att jag inte ger det mer än ett avsnitt. Intressant är att exempelvis Hostages delat upp mina twänner i två läger; de som inte tål att se den mer och de som tycker att den var riktigt bra (minus början). Jag är nyfiken på vad jag själv kommer att tycka.

Mest nyfiken på: Agents of SHIELD (Joss!!), The Blacklist (James Spader!) och Atlantis (BBC Ones nya Merlin typ). Jag har redan bölat floder till The Voice by the way... di vet hur di ska spele på ens strängar.

(För fler amerikanska höstpremiärer kolla HÄR!)

Veckans tv-serier:
By Any Means - seriepremiär! 
Hostages - seriepremiär!
The Blacklist - seriepremiär!
Marvel's Agents of SHIELD - seriepremiär!
Trophy Wife - seriepremiär!
The Crazy Ones - seriepremiär!
The Michael J Fox Show - seriepremiär!
Atlantis - seriepremiär!
Parks and Recreation - säsongspremiär!
Nashville - säsongspremiär!
Person of Interest - säsongspremiär!
The Voice -
säsongspremiär (avsnitt både måndag och tisdag)!
Sleepy Hollow - se mitt första intryck HÄR - jag gillade även andra avsnittet. Humorn är precis rätt upp i min gränd.
Brooklyn Nine-Nine - alltså, jag vet inte vad jag ska tycka. Jag måste se fler avsnitt först. Har väääldigt pendlande känslor här. Vill gilla pga Andre Braugher men det är nåt som stör mig.  
Bones -
lika dåligt att äta mat framför den här säsongen också. Men samtidigt så fadd och trist numera. Suck...
Boardwalk Empire - och... där kom Patricia Arquette in i bilden! Kul!
Sons of Anarchy - har inte sett veckans avsnitt än.
It's Always Sunny in Philadelphia
- måste se ikapp!
Breaking Bad - what to say, what to say. Briljans och galenskap.  
Ray Donovan - säsongsfinal. Och den hette duga. Jag gillar att den kändes som en seriefinal lika gärna. Påsen knöts ihop fint. Den här första säsongen får en fyra i betyg av mig. Gillade inte de första två avsnitten särskilt, men efter "Twerk"-eppen var jag ohjälpligt fast.
Dexter -
vilken fasansfullt ovärdig final på en serie som faktiskt var helt suverän de första fyra säsongerna. Jag gråter blod över manusslarv och lösa trådar. Se mitt inlägg HÄR (om du är ikapp med USA).
Face Off -
min favorit är "veteranen" Alana!
America's Next Top Model -
men ääääntligen försvann *spoiler* Phil, det var på tiden, och kul att Alex kom tillbaka, även om hennes karisma mest verkade sitta i håret, i den bruna manen syns hon liksom inte. Hon borde få bli blond igen, eller rödhätta! *spoiler*
Capture - säsongsfinal! Två avsnitt den här veckan och mina favoriter är *spoiler* tvillinglaget och det röda laget "the neigbors". *spoiler*
Top Chef Masters - säsongsfinal! L
igger ett avsnitt back.
Project Runway -
OHEMGEE *spoiler* Tack för att Ken rök! Han var ju helt bindgalen! Den där ryssen i början hade INGET mot denna explosionsfärdiga granat *spoiler*
Ink Master -
låt mig gissa att det kommer att fortsätta bråkas även den här veckan?
The Bridge
- måste se ikapp! Serien har fått en andra säsong nu också.   
Australia's Next Top Model - säsongsfinal!
Keeping Up with the Kardashians
- MEN GE MIG NYA AVSNITT!!! Måste dom klippa om dom de har pga Lamar eller?
House (dvd) - säsong 7. Det går låååångsamt framåt.
Stargate Atlantis (Netflix) - säsong 4. Hatar nanomites!
Copper (Netflix) - säsong 2. Copper har lagts ned av BBC America. Jag är mycket ledsen över detta beslut. Bra serie ju. Kunde fått en till tycker jag.
Million Dollar Listing (streaming på nätet) - säsong 2. I andra säsongen har de börjat fokusera på bara tre mäklare, vilket är skönt. Även om det inte är lika underhållande som MDLNY så är det definitivt sevärt. En favorit till eftermiddagsfikat.

I gammelteven/Playkanaler:
Bonde söker fru - säsongspremiär (onsdag, TV4 21.00)
Bron - men bra att jag inte hunnit se premiären än. Måste åtgärdas! (SVT1/SVTPlay)
Intresseklubben - Anders Jansson is funneh. (SVT1)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad tycker du om Australia's Next Top Model finalen? Jag är ganska besviken faktiskt och tycker inte rätt person vann

Anna Thunman Sköld sa...

Nääe, såå besviken! Jag ville att hon som åkte ut precis före finalen skulle vunnit. Hon som vann hade ingen som helst variation att erbjuda :( :(
Sen a-v-s-k-y-r jag livefinaler också. Så bara besviken. Skulle skrivit det där uppe i texten, men då hade jag inte sett finalen än.