tisdag 18 juni 2013

Vad jag tänkt se vecka 25

Svenska Rebecca i The White Queen. (Åh, jag tänker bara på Jefferson Airplanes-låten!)
Färdigkursad!
Och sjukt långt efter i allt tv-tittande!
Det enda jag är ikapp med är The Borgias (vilket antiklimaxslut på serien, jag önskar verkligen att masterminden bakom, Neil Jordan, får göra en film i alla fall!) och *host* Keeping Up with the Kardashians. Just ja, har även sett och gillat realitytävlingen 72 Hours (TNT) och sett och avskytt realitytävlingen The Hero (TNT). Förstnämnda påminner om en gammal TV4-serie som gick i början av 2000-talet där tre lag skulle typ ta sig över Afrika. Nån som minns vad den hette? Här handlar det om olika lag och länder varje gång (måste varit en svindyr produktion) och det är alltid minst en person i varje lag som både de andra deltagarna och jag själv i soffan vill STRYPA. Jag säger bara "dead weight"-Eric!!!
Okej, över till veckans tänkta projekt! True Blood (HBO)har börjat med sjätte säsong, The White Queen (BBC One/starz)med svenska Rebecca Ferguson ska kollas in. Och - yihaa - på torsdag startar nionde säsongen av BNTM! Whitney Port har bytts mot Dannii Minogue, men Tyson Beckford och Elle McPherson är kvar.

I svensk tv får ni inte missa att playa Woody Allen-dokumentären som sändes i SVT2 i går. Guld för Allen-älskaren. Jag blir såååå sugen på att se om Radio Days! Men nota bene att dokun är över tre timmar lång!

Jag har också missat den tyska krigsdramaserien Krigets unga hjärtan, som alla höjer till skyarna. Jag ska försöka ta igen den med, sista avsnittet i SVT1 i kväll.

OBS. Pga att jag är så efter med vissa tv-serier dyker de upp här nedan trots att de redan kanske slutat. Ba så ni vet.

Veckans tv-serier:
The White Queen - seriestart!
Britain and Ireland's Next Top Model
- säsongspremiär!
True Blood
- säsongspremiär!
Graceland - ligger efter, men är nyfiken. Ska pressa in piloten åtminstone denna vecka.
The Killing - gaah, har inte sett en minut av säsong tre än. Men i helgen då jäklar!
Top Shot All Stars
- jag hjärta Peter Palma.
Keeping Up with the Kardashians -
tänk att jag sett alla säsonger av allt de gjort. Vem är JAG?
Arrested Development
- den som spar hen har. 
Save Me - av någon outgrundlig anledning har jag fastnat i den här Anne Heche-röran. Save ME!
Continuum -
ligger efter flera avsnitt.
Defiance
- ligger efter.
Veep -
ligger flera avsnitt efter.
Game of Thrones -
har de två sista avsnitten kvar. Så jag har alltså INTE sett The Red Wedding. Men jag har läst böckerna, vilket gör mig någorlunda beredd på utgången.
Masterchef USA
- OMG, vad många bitchar i denna omgång!
Family Tree
- är inte helt såld på denna, trots en del geniscener. Min man däremot älskar't.
The Fall
- har sista avsnittet kvar! Det blir en säsong två också kan jag meddela. Alla måste se!
Awkward -
näää. Korthuset bara rasar vad det gäller manusskrivandet för denna en gång så fantastiska lilla pärla. Buhu.
Mad Men
- för mig hoppade Mad Men hajen den här säsongen. Sorry. 
Hannibal - jag har ingen aning om varför jag ff tittar.  
Orphan Black
- tänkte se säsongsavslutningen i kväll! Hurra för att den får en andra säsong!
Hemlock Grove (Netflix) - usel härlighet! Min recension HÄR! Har tänkt spara på den och sen se i ett svep när jag har en dag över. [Den dagen närmar sig med stormsteg.]
House (dvd) - säsong 6.
Stargate Atlantis (Netflix) - nu har Jason Momoa blivit en regular i serien.
Archer (Netflix)
- det här är såååå politiskt inkorrekt och überkul! Och med halva Arrested Development-casten i rollerna.

I gammelteven/Playkanaler:
Woody Allen - a documentary (SVT Play)
Krigets unga hjärtan
- ska se ikapp på SVT Play.
Dag -
ska se ikapp säsong tre på SVT Play.
Best Ink
- bättre än Master Ink fast med för mig mindre kända namn.  (TV6)
The Amazing Race - gillar det där redneck-laget, den vite snubben låter ju exakt som Bobby i Cougar Town! (TV6)

10 kommentarer:

Sofia - En blogg om tv-serier sa...

Graceland är jag jätte imponerad utav, den är jätte bra!

Anna Thunman Sköld sa...

Då ska det bli extra kul att se den! Hoppas den håller.

Jessi sa...

Jag gillade den tyska serien jättemycket. Riktigt bra. True Blood är ju ett måste och The Killing
har börjat riktigt starkt tycker jag. Och nu har jag ju iofs inte varit i Seattle men regnar det verkligen hele ti'n? Och heja redneckarna!! :)




Lina sa...

Jag skulle kunna tänka mig att den gamla Tv4-serien du menar är camp molloy, som för övrigt enligt mig är något utav de bästa tävlingsprogrammen som någonsin visats på svensk tv :D tråkigt att de lade ner efter bara en säsong :/

Anna Thunman Sköld sa...

Jessi: Haha, ja, vad ska man tro om Seattle? Inte jetebra reklam för stan om man nu inte råkar äääälska regn :) Ser fram emot att se ikapp de avsnitt som gått. Och den tyska serien ligger högt upp på listan också. Jäpp, rednecksen i mitt hjärta!

Lina: CAMP MOLLOY!!! Tack, Lina! Jag kunde inte komma på det, men så hette den ju! Ja, gillade den också, men den blev väl för dyr för Fyran. Tyvärr.

Jossan sa...

Har du inte sett Copper än? Den är mycket spektakulär med fart, men så är det såklart kvalitetssäkra BBC som producerar den.

Veronica sa...

Kul att ha dig tillbaka Anna! Jag har också fastnat i pinsamma Keeping up... träsket ;-)

Anna Thunman Sköld sa...

Jossan: Nej, jag skäms. Jag vill se den, men annat kommer mellan hela tiden! Nu såg jag att säsong två börjar i helgen så jag känner pressen :)

Veronica: Tack!! Haha, grattis... eller nåt. Det går ju inte att låta bli att titta. Man blir som förtrogen med dom allihop.

Anonym sa...

völkommen tillbaks :) hoppas du kommer ikapp :P
True blood måste du se, sen tänkte jag säga falling skies men du hade gett upp i säsong 1 :(

Anna Thunman Sköld sa...

Jag kämpar (för att komma ikapp)! True Blood har jag iaf sett nu och det började ganska lovande, tack och lov, för jag tyckte inte om förra säsongen. Falling Skies... man ska aldrig säga aldrig. Särskilt inte som den finns på Netflix.