lördag 3 september 2011

Lika som bär: William Fichtner och Jim Parsons?

William Fichtner... delar dna med...

... Jim Parsons?
William Fichtner är en sån där skådespelare man sett i allt och inget. Min kärlek till honom väcktes i och med finfina sci fi-serien Invasion (gick i Kanal 5). Han får ofta spela polis/agent. Inte sällan med dubbla agendor. Men oavsett vad han gör - från tv-serier till b-action - är han alltid minnesvärd.

Bloggläsaren Peter gav mig i morse (!) massor av länkar till en sjukt bra blogg, Pajiba, där de bland annat tagit upp Fichtners storhet i ett inlägg som handlar om skådisar som borde vara mer framgångsrika än de är. Läs HÄR! Tack för tipset, Peter!

I går kom jag att tänka på en grej. Är inte Fichtner och Big Bang Theorys Jim Parsons jättelika? Nä, det kanske inte är uppenbart vid första anblick, men de har långa, smala näsor, små munnar med överbett och lite trötta ögon gemensamt. Och kolla in bilden nedan... Jim Parsons i sin första roll, i tv-serien Ed, 2002. Håll med om att de är lika där!


Ok, ni kan börja basha mig nu...

12 kommentarer:

Peter sa...

Jag har inte hunnit läsa kommentarerna till Pajiba-inlägen, men de brukar ofta vara det bästa med den bloggen.
Dom missar nog inte heller Christopher McDonald i sammanhanget, ursäkta att jag tjötar, men han är perfekt sliskig.

Malin sa...

Åh nån mer som kommer ihåg Invasion! Men blev det nått ordentligt slut på den? Har för mig att det slutade mitt i?

Anna Thunman Sköld sa...

Den fick ett sorts slut, fast det var många olösta trådar. Hatar att den inte fick fortsätta. En säsong till hade räckt. Men här är en recap av sista avsnittet:

http://www.tv.com/invasion/the-last-wave-goodbye/episode/690605/recap.html

Saga sa...

William Fichtner! Åh, jag har tyckt att han är bland det sexigaste på två ben ända sedan jag såg Armageddon (skitfilm, I know). Kul att du uppmärksammar honom!

Petra sa...

Hmm..suttit och studerat bilderna och ser ingen likhet alls. Ska prova en gång till så får jag se om jag ändrar mig. Folk köper ju inte min åsikt att Alan Cumming och Robert Downey Jr är lika så..

Anna Thunman Sköld sa...

Saga: William F är värd all uppmärksamhet han kan få! Oavsett roll...

Petra: Hahaha, jag såg din lika som bär och höll inte med alls! Så vi ser olika på folk, du och jag :D Ibland kan det ju ligga mer i att de rör sig lika än att de ser lika ut... så det kan ha med det att göra. Kanske...

Jimpa sa...

Det är nåt med Fichtner allså. Alltid gillat honom också. Just nu är han ju skön som producent i Entourage.

Anna Thunman Sköld sa...

Är han? Jag ska se klart Entourage när den tagit slut. Har väl en och en halv säsong att ta igen. Blev så less efter ett tag. Tröttnade helt enkelt. Men jag vill ha sett det, de första säsongerna är ff legen... wait for it... dary. Tack vare Ari.

ost sa...

Tyckte mer att människan högst upp var lik Christopher Reeve.

Anna Thunman Sköld sa...

Mja, den likheten ser inte jag. Men som sagt - man har olika "ögon".

Anonym sa...

Roligt att du uppmärksammar William Fichtner jag gillade han sjukt mycket i Prison break han gjorde nog bästa roll prestationen av alla skådisar i PB tycker jag.

Tycker inte att de är identiska men de har liknande drag; ögon, näsa och kindben. Men ja har bara kollat den bilden du har upp för ja har aldrig sett nåt med jim parsons (vad jag vet iaf.)

Sarah

Anna Thunman Sköld sa...

Ja, han var svinbra i PB! Det märks att folk verkligen gillar honom, men ändå får han väldigt lite uppmärksamhet. Konstigt!